~ Divat ~ Modell ~ Szépség ~ Sztárok ~

"A divat változik, a stílus örök."

Szembejöhet velünk Milánó utcáin Gucci? Van vezetékneve Pradának? És hogyan betűzzük azt h Louis Vuitton? Divatlexikonunkból kiderül, mit kell tudnunk a leghíresebb divatházakaról és az is, ki tervez Chanel helyett.

ARMANI
Giorgio Armani, az élő divatlegenda orvosi egyetemre járt, majd kirakatrendező lett, végül nagy divatházaknak dolgozott. Első önálló férfikollekcióját 1974-ben mutatta be, egy évvel később már nőknek is tervezett. A márka sikerét Hollywoodnak köszönheti: Armani az olasz tervezők közül elsőként ismerte fel a film reklámerejét: klasszikus férfikollekcióit több gengszterfilmben is megcsodálhatjuk, és a vörös szőnyeges eseményekre is az elsők között küldött ajándék estélyiket a sztároknak.
Ma már sz élet legkülönfélébb területein több mint egy tucat Armani cég kínálja a szolgáltatásokat, így van Armani hotel és kávézó, farmermárka, parfüm és az amerikai fiatalokra optimalizált utcai divatmárka is.
-Ki a tervező 2011ben? Az alapító Giorgio Armani.
-Egy érdekesség a tervezőről: Giorgio Armani pekingi üzletének megnyitóján a helyi piacon vett hamis Armani-órát viselt,mint mondta, a kínai hamisítványokat a siker jelének tekinti.


Giorgio Armani mindig csokibarna, hisz szenvedélyes strandoló


A kettős játék című filmben Clive Owent Armani öltöztette


Sminkek, ruhák, bútorok, kávézók és hotelek... Giorgio szinte mindent megtervez nekünk

CHANEL
Az asszony, akiről a fél világ aszt hiszi, Coco volt a keresztneve, 1883-ban született és 1971-ben halt meg. Gabrielle Chanelnek nemcsak az egyik legsikeresebb mai divatházat, de a jelenleg hordott női ruhák nagy részét is köszönhetjük. Ő ,,találta fel" újra a fűző nélküli felsőt, az abroncs nélküli szoknyát, a női nadrágot és a rövid frizurát. Ami viszont minden előzmény nélkül pattant ki a fejéből és a máig hódít, az a ,,kis fekete". A ruhák mellett a parfümöket is neki köszönhetjük, elsőként ismerte fel a márkázott illatok jelentőségét. A híres Chanel 5 nevű illatot megalkotó fiatal vegyész, Ernest Beaux több cégnek is felajánlotta találmányát - a száz százalékban mesterséges (!) illatanyagokból álló parfümöt -, de senki sem merte forgalmazni azt, csak Chanel.
-Ki a tervező 2011-ben? Karl Lagerfeld, az extravagáns megjelenésű német tervező, akinek a fekete-fehér öltözködés, a fekete bőrkesztyű és a fekete legyező már védjegyévé vált.
-Egy érdekesség a tervezőről: Coco Chanel babonás volt. A Chanel 5-öt is azért választotta, mert az 5-ös volt a szerencseszáma, és ez volt az ötödik illatminta, amelyet megmutattak neki. Természetesen május 5-én volt az illat bemutatója. Chanel a dolgozószobájában két kristálygömböt és egy csomag tarot-paklit is tartott.


Chanel jobban szerette a bizsut, mint az értékes ékszereket


Lagerfeld kivéetelesen ezüst zakóban, de a kesztyű azért maradt


Az 5-ös Coco szerencseszáma, ezért választotta az ötös számú illatot

DOLCE & GABBANA
A milánói székhelyű olasz divatmárka egy szerelem gyümölcse. A nyolcvanas évek elején szeretett egymásba a két divatrajongó olasz fiatal: Domenico Dolce és Stefano Gabbana, akik hamar rájöttek, az üzleti életben is jó párost alkotnának. Domenico ért a tervezéshez, hihetetlen vizuális fantáziával ontja a jobbnál jobb ruhavázlatokat, Stefano pedig jó érzékkel választja ki és adja el a kereskedelmileg felhasználható modelleket. A páros 1985-ben jelentkezett első kollekciójával, a visszafogottnak nem nevezhető bemutatót frissessége és felvonultatott szexis darabok miatt dicsérte a sajtó. Az Armani mellett a Dolce & Gabbana divatház ,,használja" a legjobban Hollywoodot, a tervezők több sztárral ápolnak szoros barátságot, többek között Madonna is bejáratos hozzájuk.
-Ki a tervező 2011-ben? Hivatalosan Domenico Dolce és Stefano Gabbana, de valójában Stefano csak ötletekkel segíti az alkotói folyamatot.
-Egy érdekesség a tervezőkről: A magánéletben már nem alkotnak egy párt a tervezők. Sokáig megpróbálták titkolni, ám nemrég kitudódott a szakításuk.


Jegyezzük meg: a magasabb tervező Stefano Gabbana, az alacsonyabb Domenico Dolce


Az olasz páros szereti a nyomott mintákat és a barokkos stílust

GUCCI
A szép nevű Guccio Gucci (1881-1953) 1923-ban nyitotta első saját márkás üzletét. Az árukészletet azóta is előszeretettel adják kvízjátékok szerkesztői feladványnak, mert az nem ruha volt, nem is cipő, hanem nyereg és lószerszám. A Gucci cég egészen 1947-ig nem is változtatott a profilon, akkor kezdtek el cipőket gyártani. Abban az évben született a ma ismert márkajelzés, a két egymásba fonódó G betű, amely valójában két kengyelt szimbolizál, utalva az eredeti profilra. A márkát az 1990-es években virágoztatta fel Tom Ford, aki női és férfikollekcióval elérte, hogy már ne csak cipős cégként tekintsenek a Guccira.
-Ki a tervező 2011-ben? Tom Ford 2003-as távozása óta Frida Giannini felel a kollekciókért.
-Egy érdekesség a tervezőről: A cég védett dizájneleme, a sötétzöld-vörös-sötétzöld sávozású vászonszalag egy véletlen és hiánygazdálkodás következménye: a második világháború alatt ezzel a gurtnianyaggal helyettesítették a lószerszámokban a bőrszíjakat.


Guccio Gucci (jobbra) és szülei


Amikor a divatházhoz került, a táskákért felelt. Ma Frida Giannini a kreatív igazgató - kislány kora óta erre vágyott


Minden balerina (és lány) álma ez a rózsaszín balerinacipő

PRADA
Ma a nők milliói számára határozza meg a divatot a Prada, annak ellenére, hogy a cég alapítója finoman fogalmazva is hímsoviniszta volt. Mario Prada alapelve ugyanis az volt, hogy a nők nem értenek az üzlethez, ezért az 1923-ban alapított bőrműves-  és táskaboltjának közelébe sem mehettek családja nőtagjai. A sors iróniája, hogy halála után az üzletet fiára hagyta, aki viszont azonnal feleségére testálta a cég vezetését, mert őt meg a divat nem érdekelte. Végül lányuk, Miuccia futtatta fel a márkát a hetvenes évek végén.
-Ki a tervező 2011-ben? Miuccia Prada, aki gyerekkorában még társadalomtudósnak készült.
-Egy érdekesség a tervezőről: Miuccia nem hisz a sznob divatban, ezért a cég logóját sem reklámozza agyon, és nem tette dizájnelemmé. Ráadásul saját bemutatóin gyakran visel olcsó ruhákat.


Miuccia nem szereti, ha őt fotózzák, a rivaldafény a modelleké


Ezek a táskák a Pradának fontos környezetvédelem jegyében születtek

LOUIS VUITTON
Az egyik legrégebbi márkanév a divat világában, maga Louis Vuitton 1821-1892 között élt, és Párizsban tanulta ki a bőrtáskakészítés csínját-bínját. 1854-ben nyitotta első saját üzletét Párizsban, és az üzlet annyira beindult,hogy 1885-ben Londonban is árulni kezdte táskáit. A híres L. V. monogrammos mintát fia, Georges tervezte, utazótáskában volt erős a cég, akkor nyitottak a puha bőrtáskék irányába.
-Ki a tervező 2011-ben? A cég különféle kollekcióit más-más dizájnerek tervezik, a művészeti igazgató, Marc Jacobs határozza meg az aktuális trendeket.
-Egy érdekesség a cégről: A Louis Vuitton termékei a legnépszerűbbek a hamisítók körében.


Megmutatjuk, ő az: Louis Vuitton személyesen!


Marc Jacobs szereti a meséket, itt Miss Röfivel pózol, testére is rajzfilmfigurákat tetováltatott

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 72
Tegnapi: 191
Heti: 834
Havi: 4 011
Össz.: 2 717 486

Látogatottság növelés
Oldal: Divatházlexikon | Kikről kapták a nevüket a híres márkák?
~ Divat ~ Modell ~ Szépség ~ Sztárok ~ - © 2008 - 2024 - mindenseges.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »